onsdag 16 januari 2013

Bagge löser mysteriet med tiggaren som hade mobil

Laila Bagge skriver om hur traumatiserad hon blev när hon såg en tiggare med mobil. Hon var till och med så arg att hon var tvungen att tillfoga ett "Grrr!" på slutet av blogginlägget. Däremellan hann hon smygskryta om hur upptagen hon var med att springa från möte till möte och skryta helt öppet med hur hon köpt skor till en tiggare i New York.
Jag har jobbat i många år med hemlösa, missbrukare, kriminella eller psykfall, ofta i olika kombinationer, och jag kan ju tala om att de flesta har mobiler. Billiga mobiler har länge varit ett faktum. För inte så länge sedan såg jag att man kunde köpa en variant på Netto för typ hundra spänn. Men Bagge handlar förstås aldrig på Netto. Man kan förstås också få en mobil eller köpa en stulen. Jag har bara sett en hemlös/missbrukare med IPhone dock, och han hade fått den av sin mamma.





4 kommentarer:

  1. Hon har uppenbareligen aldrig sett The Wire heller för den delen. ;)

    SvaraRadera
  2. Engångmobilerna ja. Herregud, något sådant måste få alla kretsar att bränna ut i huvudet på henne.

    SvaraRadera
  3. Att vara korkad kan vara ett jobbigt handikapp, men Laila Bagge är svår att ursäkta. Jag tycker att hon är äcklig.

    SvaraRadera
  4. Hon ber i alla fall om ursäkt i ett senare inlägg. Vete fan om hon fattar egentligen men men...

    SvaraRadera