tisdag 10 september 2013

Emilie Autumn och jag




Emilie Autumn är en artist med en egenartad musikstil som hon kallar Victoriandustrial. Hon är en självmordesbenägen borderline, skolad violinist och har skrivit en självbiografisk roman om sin tid på dårhuset. På hennes forum är min roman omnämnd i positiva ordalag. Läs här. Notera jämförelsen med Ajvide Lindqvist här.
Man kan se Autumn framföra "Dead is the new alive" nedan. För övrigt rekommenderar jag verkligen skivorna "Fight like a girl" och "Opheliac".




5 kommentarer:

  1. Hon verkar vara så sympatisk också. Såg du hennes på Nalen när hon spelade där förra året?

    SvaraRadera
  2. Var väl hundra år sedan jag var på konsert. Och så bor jag i Göteborg och tar mig sällan härifrån, och inte för att gå på konsert. Sympatisk? Inte osympatisk i alla fall. Hon är i alla fall fascinerande som person. Såg du henne på Nalen? Vad var ditt intryck?

    SvaraRadera
  3. Råkade av en "händelse" på din bok på en "alleloppis i Alingsås nyligen. Det första som slog mig var utseendet. Mycket elegant!
    Jag hade sett ditt namn någonstans dagarna innan. Har just börjat läsa den. Mycket tilltalande. Att jag är uppväxt inte långt från händelsernas centrum gör det inte mindre intressant.(övre hallegatan, på andra sidan berget.) Nu när jag var inne på din sida så ser jag inlägget om Emelie Autumn, som jag "råkade" stöta på och gilla i my space igår!!!
    Det är väl detta man kan kalla synkronisitet.
    Parallella dimensioner? jodå,det tror vi på.

    SvaraRadera
  4. Det är min redaktör som fått till det tjusiga utseendet. Hoppas du gillar boken och roligt att du får upp ögonen för Emilie Autumn i samma veva.

    SvaraRadera
  5. Ja jag var på Nalen och det var en riktigt bra show, fast hon sjunger inte lika bra live som det låter på skiva.

    SvaraRadera