lördag 14 december 2013

Johan Jönson


Jag nämner ju i en intervju som gjordes för någon vecka sedan att jag är inspirerad av Johan Jönsons poesi. Jag har alltid haft någon idé om att läsa motsatta saker. Poesi och serier. Underhållningsfantasy och Klassisk västerländsk litteraturkanon. Konservativa och radikala. Kvinnor och män. Socialrealism och fantastik. Och sedan misshandla det, sparka alltsammans medan de ligger ner tills det ligger och gnyr i en hög tillsammans och bara måste omfamna varandra.
Här kan man se en film om Johan Jönson

4 kommentarer:

  1. Great minds think alike :-) Nu har jag äntligen fått din Martrådar från biblioteket. Har börjat så smått.

    SvaraRadera
  2. Kul! Fint att biblioteket tog in den också. Det blir jag glad över.

    SvaraRadera
  3. Jo, det blir ju fler läsare så.

    SvaraRadera