fredag 6 december 2013

Andreas Roman, Frida Ulvegren och jag.


Snön föll och stormvindarna ven utanför när jag, Andreas Roman och Frida Ulvegren berättade om och läste ur våra verk. Andreas berättad till exempel att Doktor Joseph egentligen kom ur en förfrågan om att skriva en TV-serie i HBO-stil. Tyvärr blev det inte så men lyckligtvis gav Roman inte upp utan skrev om den till en bok – eller första boken i en trilogi rättare sagt. Jag har inte läst hela än men han låter sin humor, som det funnits antydningar om i tidigare böcker, blomma ut. Samtidigt är det en spännande bok.
   Från första början när jag träffade Frida Ulvegård så började vi prata. Jag hade sedan tidigare läst hennes ”Fridas resor”, ett självbiografiskt seriealbum om hennes tid som tonårsmodell, och det var intressant att höra (och bli förevisad) om hur serien utvecklats från en mer detaljerad, svartvit stil till en enklare, färglagd.
   Mitt eget framträdande gick bra. Jag kom ihåg vad jag skulle säga och gjorde som jag tänkt mig. Jag frågade ett personer efteråt om det varit rörigt men det verkade som budskapet hade gått fram.
   Efter framträdandet pratade jag med diverse folk, signerade och hade mig. Bland annat ville någon involvera mig i en verksamhet som jag skriver mer om om det blir av. Jag hade väl en tanke om att gå ut och ta en öl med Andreas och Frida men Andreas drog efter ett tag och Frida skulle åka tillbaka till Malmö.
   Det visade sig emellertid att hennes tåg var inställt på grund av stormen. Hon bokades in på ett hotell och jag tog tillfället att fråga om hon ville ta en öl och prata vidare. Det ville hon så när hon checkat in gick vi på lokal och pratade om serier, skapande, uppväxter, film, Necronomiconmusikalen och allt möjligt. En trevlig kväll på det stora hela.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar